top of page

ל' בן ה-21 שסבל מ ROCD

כשל' והוריו יצרו איתי קשר ל' היה בן 21, מספר חודשים לפני שחרורו מהצבא, באותו זמן הוא ניהל קשר זוגי ורומנטי עם ש' כחצי שנה. זה לא היה הקשר הרציני הראשון שלו , אך הקשר הקודם הסתיים בלב שבור ובדיכאון.

הROCD של ל' החל כשהיה מרוחק מש' באבט"ש, בזמן זה החלו להצית בו מחשבות חודרניות

"האם היא האחת?",

"האם אני אוהב אותה מספיק"?,

"האם היא אהבת חיי"?

ל' החל לבדק האם הוא מרגיש געגוע אליה? היה מתקשר אליה שוב ושוב, למעשה הטלפון היה מעין דבוק לו ליד וכל הזמן ניהל איתה שיחות בשל המחשבה החודרנית "שבזוגיות טובה מתקשרים כל הזמן, וכל הזמן נמצאים אחד בשביל השני, אחרת זו לא אהבה אמיתית".

ל' היה חייב לסיים איתה כל שיחה ב"אני אוהב אותך", ובזמן השיחות היה מסתכל במראה שבטלפון כדי לבדק מה הוא מרגיש כלפי ש' לפי הבעות הפנים שלו. לפני השינה תמיד סיים את התפילה בלומר 3 פעמים "אני אוהב את ש".

ל' היה נמנע מלריב עם ש' ,שכן במחשבותיו "זוג בריא הוא זוג שלעולם לא רב", וכשהיה נגרר לריב היה מקיא, ונכנס לחרדה גדולה עם רעידות ודפיקות לב.

ל' היה נמנע מלהסתכל על בחורות ברכבת, מפחד שמא יהיו לו מחשבות מיניות או שימשך לבחורות אחרות, לכן היה משפיל מבט במקומות ציבוריים.


כשהגיע אליי לטיפול הוא והוריו לא ידעו שיש לו ROCD, הוא היה אחוז חרדה ומדוכדך, לא תיפקד בצבא בכלל, לא אכל וכמעט שלא יישן. הוריו והוא היו מאד מתוחים ושבורים.

כשל' והוריו הבינו שיש לו ROCD, הלחץ החל לרדת, ההבנה שאפשר ללמוד לנהל את הocd – ולא שהוא ינהל אותך, הקלה עליהם. החלנו במילוי שאלון ובדיקה של כל ההימנעויות והטקסים, ובמסע יחדיו הצלחנו להתמודד עם ה- ROCD.


 

כיום ל' חיי בזוגיות מקסימה ונעימה עם ש'. ל' למד לפנות זמן לדברים אחרים, למלא את עצמו בדברים משמעותיים כמו קריירת משחק שחלם עליה. ל' למד להכיר במחשבות החודרניות והלא הגיוניות שהרי כול הזוגות רבים לפעמים, וכולם מסתכלים על כולם, ואפשר להסתכל על בנות אחרות, זה טבעי, והתאהבות זה רק בהתחלה ובלתי אפשרי להיות עם פרפרים כשההתאהבות מתחלפת בצורת אהבה אחרת. הוא הפסיק להימנע מכל מיני דברים, ובעקרון אין לו צורך לדבר עם ש' 24/7.



114 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page