top of page

סיפור מקרה של ע , אב ל- 2 בנות צעירות, מכור למשחקי מחשב

סיפור מקרה של ע , אב ל2 בנות צעירות, כך האישה מספרת:

"תמיד היה אישיו עם משחקי מחשב, מאז ומתמיד אהב משחקי מחשב. אבל לפני שהיו ילדים גם לי היה הרבה זמן פנוי לעסוק בתחביבים שלי. כשהגיעו הילדים הרבה דברים השתנו. אחד מהם היא ההרגשה והידיעה שהוא "בורח" מהמציאות המורכבת. ככה הוא מתמודד או שלא. אני יכולה להעיד על עצמי שעצוב לי מאד, כשחוזרים הביתה אחרי שלא התראנו תשע שעות , והילדות ואני נכנסות הביתה והוא מול המחשב לא מסיט מבט מהמסך, אומר שלום ומתקתק על העכבר. זוהי הרגשה נוראית של דחיה ועצבות. עכשיו כשהוא לא עובד בזמן קורונה הוא הרבה משחק במחשב במקום לשחק עם הבנות שלו".

לעיתים נדירות אני מעירה לו, ואז זה נגמר בעצבים ובשתיקות של כמה ימים, בפעם היחידה שאמרתי לו "אם אתה ממשיך עם המסך אני עוזבת", היתה הקלה לכמה ימים ואז שוב חזר למחשב.



ע' עונה בוודאות על קריטריונים של התמכרות למסך.

כאשר אנשים מחוברים יותר מידי לטכנולוגיה ופחות לחיים עצמם, הם מגלים את המאפיינים והסימנים הבאים:

1.המשפחה והסביבה מתלוננים על הזמן הרב אותו מבלה המכור על המחשב, האייפד או הטלפון החכם.

2.האדם מוצא עצמו “מתגעגע” אל החיים הוירטואליים, בעת שהות עם בני משפחה וחברים.

3.איבוד עניין בפעילויות אחרות אשר אמורות להיות חשובות לא פחות, דוגמת בילוי בחיק הטבע, משחקי ספורט עם חברים, אימוני כושר, ותחביבים שונים.

האדם נמצא בחרדה כאשר הוא יוצא מהבית ללא המכשיר הנייד שלו.4

5.איבוד תחושת זמן בעת ההתחברות לאינטרנט או השימוש במכשירים הטכנולוגיים.

6.המכור שקוע בחיים הוירטואליים שלו ואינו מודע למתרחש סביבו, או לאנשים הפונים אליו, עד שהם דורשים באופן דרמטי את תשומת ליבו


מזכיר לי את השיר נטע ברזילי- "in the bubbel i stay. always running away"


נשאלת השאלה מה הוא יכול לעשות?

רוב המומחים מסכימים על כך שהתנזרות מוחלטת מהמחשב איננה צורת תיקון אפקטיבית.

הדבר הראשון בהתמכרות הוא ההבנה שאני מכור ואיך זה פוגע בי ובמשפחתי. לא נראה שע' יזוז מהמחשב ולכן אשתו היקרה צריכה לעשות מהלך אסרטיבי שיבין שהוא מכור וכמה זה פוגע בו, בה ובמשפחתו.

ואז ע' יכול לנסות להתמודד אישית עם הבעיה, כאשר אדם מבין שעליו למתן את ההתמכרות שלו לטכנולוגיה, הוא עשוי להסתייע בפעולות הבאות:

הפסקות קצרות – גם אם החיבור האלקטרוני של אדם למכשירים הטכנולוגיים שלו הוא קריטי ומהותי לעבודתו, עדיין ניתן להפסיק לפרקי זמן קצרים, גם אם מדובר במשך שעה או שעתיים בכל פעם בתחילת הדרך ל”גמילה”. בהמשך ניתן להרחיב מעט את ההפסקות.

יום חופשי מטכנולוגיה – יש אנשים, גם כאלו שאינם שומרי מסורת או דתיים, אשר נמנעים מהשימוש במכשירים טכנולוגיים בימי שבת, והם מחשיבים ימים אלו לימים משפחתיים. ביום ראשון, מוקדם בבוקר, הם מתחברים מחדש ופותחים בשבוע תובעני. היתרון בשיטה זו היא כי האדם יודע שהוא אכן יכול להפסיק בכל עת ולהקדיש זמן לדברים חשובים אחרים.

הגדרת גבולות –מחקרים הראו שהמכור יכול לתקן את התנהגותו בעצמו, בין היתר על ידי תוכנות מיוחדות השולטות בשימוש באינטרנט ובסוגי האתרים שאליהם הן מתירות לגלוש.

אך כשההתמודדות האישית אינה מצליחה, ניתן ורצוי לפנות לקבלת עזרה מקצועית באמצעות טיפול פסיכולוגי. שיחות עם איש מקצוע מיומן ומנוסה בטיפול בהתמכרויות יכול לעזור. לעיתים תתברר הסיבה האמיתית להתמכרות ויש לטפל בה, במיוחד אם מדובר ברצון “לברוח” מהחיים האמיתיים ולהימנע מהתמודדות עם תחומים קשים.

91 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page